Średnie ceny paliw notują regularne wzrosty. Choć aktualnie można mówić o małej stabilizacji, tak analitycy rynku ostrzegają, że do stagnacji nam jeszcze daleko. Zmiany na rynku międzynarodowym są bardzo dynamiczne, co oznacza, że ceny paliw w Polsce mogą się diametralnie zmienić.Kilka przydatnych porad mniej lub bardziej oczywistych porad:
Kontroluj ciśnienie opon. Podstawą jest kontrola zbieżności kół i ustawienie odpowiedniego ciśnienia. Według niektórych, to zalecane przez producenta, warto podnieść o około 10-20 proc. To z kolei wiąże się z dodatkowym ryzykiem, dlatego też bardzo ważne jest wówczas obserwowanie zachowania auta. Zasada jest prosta – jeśli ciśnienie jest za niskie, wzrastają opory toczenia, co przyczynia się do wzrostu spalania.
Przyspieszaj i hamuj z uczuciem. Przewiduj. Jeśli chcemy oszczędzić na paliwie powinniśmy jeździć rozważnie, a przede wszystkim wykazać się niemałą przewidywalnością. Dostosujmy prędkość do panujących na drodze warunków, dojeżdżając do czerwonego światłą, zwalniajmy stopniowy i unikajmy gwałtownego ruszania. Zaprzyjaźnijmy się z hamowaniem silnikiem. Starajmy się dbać o płynność jazdy.
Rozważnie z klimatyzacją. Jednym z niepozornych elementów, który może być jednak bardzo paliwożerny, to klimatyzacja. Wykorzystywana na krótkich odcinkach pokonywanych z niewielką prędkością, zwiększa spalanie.
Umiejętnie zmieniaj biegi. Na koniec zaskoczenia nie będzie – umiejętna zmiana biegów to klucz do sukcesu. Włączanie wyższego biegu powinno mieć miejsce najpóźniej po osiągnięciu 2500 obrotów w silniku benzynowym lub 2000 obrotów w silniku wysokoprężnym. W przypadku jazdy pod górę odpowiedniejsza będzie jednak zmiana nawet przy 3500 albo 4000 obrotów.